دیابت را با بادام، زعفران، پسته و زرشک کنترل کنید

جلوگیری از دیابت

#انسولین_نیست یکی از داغ ترین و غم انگیزترین هشتگ های این روزها در شبکه های اجتماعی است. بیماران دیابتی به دلیل کمبود انسولین شرایط خوبی ندارند. در ادامه به معرفی برخی مواد غذایی که میتواند در جلوگیری از دیابت کمک کند میپردازیم.

البته ناگفته نماند که داروهای گیاهی و درمان های خانگی نمیتواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و … باشد. اما میتواند در کنار داروهای شیمیایی نقش مناسبی ایفا کند.

کنترل دیابت با بادام، زعفران، پسته و زرشک

از برخی از مواد که به کنترل دیابت کمک میکنند میتوان به دارچین، بادام، آلوئه ورا، زعفران، پیاز، زرشک، سیر، پسته، شنبلیله، ریحان، روغن زیتون، سیاه دانه، سیب، برگ انجیر اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این مواد را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

انسولین چیست؟

انسولین یکی از هورمون هایی است که تاثیرات مختلفی بر روی متابولیسم بدن میگذارد، انسولین با اثر به سلول‌های کبد باعث می‌شود این سلول‌ها با گرفتن قند از خون و ذخیرهٔ آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند.

همینطور با تجمع گلیکوژن در سلول‌های ماهیچه ای -به عنوان یک منبع سوخت- انرژی را افزایش دهد.

همچنین با اثر به بافت‌های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می‌کند. در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌کند.

انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می‌کند.

منبع: ویکی‌پدیا

درمان دیابت با زرشک زرشک میتواند میزان گلوکز را درافراد دارای دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

مصرف زرشک با فعال کردن آنزیم های متابولیسم کربوهیدرات باعث تنظیم قندخون می شود. همینطور مصرف به اندازه زرشک با کاهش دادن چربی موجود در جریان خون شده و باعث عملکرد بهتر انسولین در بدن می‌شود.

البته در مصرف زرشک باید دقت کافی را داشته باشید، زیرا مصرف بسیار زیاد زرشک باعث اختلال در دستگاه گوارش شما می شود.

برای خرید زرشک قاینات کلیک کنید.

کنترل دیابت با مصرف پسته

پسته باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها در بدن شده و به همین دلیل با پایین آوردن قند خون از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند.

مصرف پسته به دلیل داشتن مقادیر بسیاری پروتئین گیاهی، مواد نشاسته ‌ای و مواد معدنی‌ مهم مانند پتاسیم و منیزیم باعث رفع نیازهای اساسی بدن می شود.

درمان دیابت نوع ۲ با زعفران

نتیجه مطالعه تعدادی از محققان نشان میدهد که مصرف زعفران به کنترل قند خون کمک کرده و با تعدیل پروفایل‌های لیپیدی از پبشرفت عوارض دیابت جلوگیری میکند.

البته باید توجه داشته باشید که در مصرف زعفران نباید زیاده روی کنید. برای خرید زعفران قاینات کلیک کنید.

جلوگیری از دیابت با بادام درختی

اضافه وزن و چاقی میتواند به دیابت ختم شود. مصرف روزانه چند عدد بادام باعث کم اشتهایی شده و با جلوگیری از چاقی شما را از دیابت مصون نگه دارد.

برای خرید بادام درختی کلیک کنید.

دیابتی ها دارچین بخورند

دارچین باعث میشود تا گلوکزها راحت تر به چربی تبدیل شود همینطور دسترسی چربی ها به انسولین را سهولت میبخشد.

دارچین در غشای سلولی مانند انسولین عمل کرده و نیاز شما به انسولین را به شدت پایین می آورد.

از دیگر موادی که میتواند به درمان و جلوگیری از دیابت کمک کند میتوان به آلوئه ورا، شنبلیله، برگ انجیر، سیب، آووکادو، سیاه دانه، روغن زیتون، ریحان، سیر و پیاز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *