چگونه بادام تلخ را شیرین کنیم؟

آموزش تبدیل بادام تلخ به بادام شیرین درختی

احتمالا برای شما این سوال به وجود آمده که بادام تلخ را چگونه شیرین کنیم؟ در ادامه به شما نحوه شیرین کردن بادام تلخ را آموزش خواهیم داد. در ابتدای این مقاله تفاوت بادام تلخ و شیرین را آورده ایم و سپس چگونگی تهیه بادام شیرین از بادام تلخ را آموزش داده ایم.

قیمت و خرید بادام درختی

برای تبدیل بادام تلخ به شیرین می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

بادام تلخ را چگونه شیرین کنیم؟

  1. ابتدا بادام ها را شکسته و مغز آن را بردارید.
  2. سپس مغزها را به مدت نیم ساعت در آب بجوشانید.
  3. بادام ها را به مدت ده روز در آب سرد قرار دهید. بهتر است هر روز آب بادام‌ها با آب سرد تعویض کنید تا نپوسند.
  4. چند روزی که گذشت پوست مغزها به تدریج جدا میشود و شما باید آن ها را از آب خارج کنید.
  5. بعد از گذشت ده روز بادام شما به خوبی شیرین شده و میتوانید به میزان دلخواه به آن نمک اضافه کنید و سپس آن را داخل صافی گذاشته تا آبش گرفته شود.
  6. برای آنکه زودتر بادام ها خشک شوند میتوانید آن را روی سماور و یا بخاری بگذارید.

نحوه تشخیص بادام تلخ شیرین

مغر بادام شیرین طعم ملایم و خوشمزه ای دارد که به آسانی از بادام تلخ قابل تشخیص است. هیچ روشی برای تشخیص تفاوت ظاهری بادام تلخ و شیرین وجود ندارد! اما در ادامه روش‌هایی برای تشخیص بادام خوب و راهنمایی برای خرید آن به شما معرفی میکنیم.

با ورود به یک باغ بادام نمی توان تشخیص داد که کدام درخت بادام تلخ و کدام شیرین است. چرا که درخت بادام تلخ و شیرین از همه نظر شبیه هم هستند و فقط از طریق مغز آنها می توان تفکیک کرد.

راهنمای خرید انواع بادام و تشخیص بادام خوب

اگر قصد خرید بادام دارید به نکات زیر توجه کنید.

  1. سعی کنید تا بادام را از یک فروشنده معتبر و صادق خریداری کنید. (میتوانید از طریق سایت ما اقدام به خرید کنید، ما تضمین کیفیت داریم و در صورتی که از بادام ناراضی باشید میتوانید آن را مرجوع کرده و وجه خود را دریافت کنید. )
  2. اگر از فروشگاه فیزیکی خرید میکنید سعی کنید تا حتما ۵ تا ۱۰ عدد بادام را بشکنید و از طعم و شیرینی آن مطمئن شوید.
  3. دقت کنید که بادام یکدست باشد و همه آن محصول از یک درخت برداشت شده باشد. در این صورت شکستن ۵ عدد بادام میتواند تضمین کننده کیفیت ان باشد.
  4. بادام‌های که تاج دار هستند عموما محصولات با کیفیتی هستند.
  5. علاوه بر موارد بالا باید به کیفیت مغز بادام نیز دقت کنید و توجه داشته باشید که پوسیده، چروک و یا کوچک نباشد. همینطور برخی از مغزها لاغر بوده و برخی دیگر چاق هستند. برخی خوشمزه هستند و برخی مزه خاک میدهند.

علت تلخ بودن مغز بعضی از بادام ها، وجود ماده ای از نوع هتروزیدها است. البته برخی معتقدند دلیل تلخی بادام، اکسید شدن اسید های چرب درون آن است.

از بادام تلخ چه استفاده های دیگری می‌شود؟

اگر به نظر شما تبدیل بادام تلخ به شیرین کار سختی است توصیه میکنیم که از سایر فواید این آجیل خوشمزه استفاده کنید. بادام تلخ فواید بسیار زیادی در طب گیاهی دارد. همینطور شما میتوانید روغ بادام را گرفته و از آن در مصارف درمانی استفاده کنید.

 این مطلب را از دست ندهید: آموزش طرز تهیه روغن بادام درختی

شما میتوانید بادام تلخ را با افزودنی‌های بسیاری بخورید. به عنوان مثال میتوان بادام تلخ را با عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید. این معجون فوق العاده برای درمان نفس تنگی، درمان بیماری‌های کبد، ریه و طحال معجزه میکند.

همینطور معجون بادام تلخ و شیره انگور به از بین بردن سنگ کلیه و دردهای کلیه کمک بی نظیری میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *