آموزش نحوه کاشت زعفران در گلدان و باغچه خانه

آموزش نحوه کاشت زعفران در گلدان و باغچه خانه

در ادامه این مقاله قصد داریم تا نحوه کاشت زعفران در گلدان را به شما آموزش دهیم. کاشت زعفران بسیار آسان بوده و به راحتی در خانه قابل انجام است.

آموزش کاشت زعفران در گلدان در منزل

قبل از هرچیز لازم است که بگوییم زمان کاشت زعفران از اواخر خرداد ماه تا آخر مهرماه می باشد. خب در مرحله اول آموزش مواد لازم را به شما معرفی میکنیم. در زیر مواد مورد نیاز آورده شده است.

  • ۸ تا ۱۰ عدد پیاز زعفران: مقدار پیاز مورد نیاز برای یک گلدان با قطر دهانه ۲۵ سانتی متر مربع ۸ تا ۱۰ عدد می باشد. (پیاز زعفران را میتوانید از بذرفروشی ها و یا گلخانه های تهیه کنید) برای تهیه پیاز زعفران میتوانید با این شماره تماس بگیرید (۰۹۹۱۵۵۴۱۲۵۲)
  • گلدان مناسب: سعی کنید گلدان بزرگی را به کاشت زعفران اختصاص دهید. میتوانید قسمتی از باغچه را نیز به زعفران اختصاص دهید.
  • خاک باغچه همراه با مقداری کود

نکاتی که باید به آن توجه کنید

  • زعفران باید در مناطق کم باران کاشته شود بنابراین اگر در شمال کشور ساکن هستید احتمال کمی وجود دارد که زعفران شما به بار بنشیند.
  • از آبیاری باغچه و یا گلدان تا مهرماه خودداری کنید.
  • پیاز زعفران میتواند به سرعت ویروسی شده و از بین برود بنابراین در انتخاب پیاز دقت داشته باشید و از مکانهای مطمئن خریداری کنید.
  • ممکن است موش و یا سایر جانوران قسمتی از پیاز شما را خورده و به آن آسیب برسانند. بنابراین قفس سیمی تهیه کرده و بر روی گلدان قرار دهید. همینطور میتوانید در کنار زعفران گل نرگس بکارید تا جانوران موذی از آن دور بمانند.

مراحل کاشت زعفران در گلدان و یا باغچه خانه

ابتدا پیاز زعفران را داخل خاک باغچه و یا گلدان قرار دهید. دقت داشته باشید که باید روی پیاز زعفران خود حداقل ۲۰ سانتی‌متر خاک بریزید. پیاز زعفران تا مهرماه هیچگونه فعالیتی ندارد. بنابراین از آبیاری آن خودداری کنید تا فاسد و پوسیده نشود.

با رسیدن مهرماه میتوانید گلدان و یا باغچه خود را آبیاری کنید. یک ماه پس از اولین آبیاری شاهد رویش گل زعفران خواهید بود. در این مرحله شما باید گل زعفران را بچینید. یک تا دو روز بعد گلدان شما دوباره گل خواهد داد و این مسئله تا یک ۲۱ روز تکرار خواهد شد. پس از برداشت گلهای زعفران قسمت قرمز رنگ و سفید رنگ را از گلبرگ جدا کنید و روی هم قرار دهید. تا زعفران دخترپیچ حاصل شود.

حال باید زعفران دخترپیچ خود را در مقابل نور آفتاب قرار داده تا خشک شده و آماده استفاده گردد.

به عنوان نکته نهایی: پس از آنکه گل های باغچه و یا گلدان شما تمام شد، یک هفته صبر کنید و سپس آن را آبیاری کنید. اگر از شانس بالایی برخوردار باشید. سال بعد نیز میتوانید زعفران برداشت کنید.

خرید زعفران قائنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *